Přidejte s k události na facebooku
PŘEDPRODEJ: 210 Kč (+ poplatky sítě)/ 250 Kč na místě
► SMSTICKET.cz
► GOOUT.cz
► INDIES, Poštovská 2
► CAFÉ ELEVEN, Dominikánská 11 (8-22 h)
Novým albem Mitgefangen – Mitgehangen, které vyjde na začátku června, pokračují Lvmen tam, kde jejich činnost před lety přerušila tragická smrt kytaristy, basáka a zpěváka kapely Dády. Dokládá to první zveřejněná skladba Lvmen XXII obsahující typické atributy jejich tvorby, mohutné instrumentální plochy prokládané naléhavými útržky mluveného slova a střídání drsné a kontemplativní hudby doplněné o cinematickou atmosféru. Klidný, ale silný úvodní hlas patří Miroslavu Krobotovi, který čte z Rozboru symboliky velkých arkán Tarotu českého hermetika Pierra de Lasenice, po něm následuje slavná část monologu Arnima von Heide z Vláčilova filmu Údolí včel promlouvajícího hlasem Jana Kačera a skladbu uzavírá ďábelské našeptávání Eda Harrise ze seriálu HBO Westworld.
Mitgefangen – Mitgehangen je pátá řadová deska kapely, která poprvé vystoupila naživo v roce 1995 v legendárním pražském squatu Ladronka. Po roce 2000 ovlivnila celou generaci hardcorové a punkové muziky. Album vznikalo pod producentským dohledem Daniela Šatry (L'Point) ve staronové sestavě Hvsar (klávesy, samply, zpěv), Mirda (kytara), Melnick (bicí), kanaďan Tyson Cosby (kytara, baskytara) a Franta „Profesor Ikebara“ Klimt (baskytara). Podílela se na něm řada spřátelených hudebníků: Banán (Kovadlina), Tomáš Mládek (Repelent SS, Damage Done Records), Václav Havelka (Please the Trees), Ivan (Flowers For Whores), Marquet (Nano) a bývalí členové Lvmen Tomis a Čenda. Stejně jako všechna předchozí, i toto album vychází u vydavatelství Day After Records, jež dbá na vysokou grafickou úroveň desek. Koncert kapely úzce svázané s filmem bude jako vždy doprovázet filmová projekce.
Lvmen nejsou známí jen v českém kontextu. Po vydání debutové desky Lvmen (1998, Lvmen No.1 - No.2) následovalo obří koncertní turné kapely po celé Evropě čítající téměř 200 vystoupení. Nové tvůrčí úsilí formace vyvrcholilo deskou Raison D'Etre (2000, Lvmen No.3 - No.7), po níž následovala několikaletá stagnace. Pak se kapela vrátila s mohutným opusem Mondo (2006, Lvmen No.8 - No.13), syrovým hudebním obrazem navazujícím na pocit středověké bezútěšnosti filmové Markéty Lazarové. Poslední deskou minulého období je Heron (2008, Lvmen No.14 – No.21) s novým zvukem, o který se postaral Ondřej Ježek. Kombinuje ocelově znějící bicí s výborně nazvučenou basou, která ve vypjatých pasážích otevírá prostor pro lepší dynamiku. Vše na sebe perfektně navazuje a hudba se slévá do jediného silného a kontinuálního příběhu.
Kapelu, která bývá přirovnávána k Neurosis, Isis nebo Slint podpoří black a sludge metalový Nikander, v němž se potkali někdejší členové Gospel of the Future a Inheritance. Jejich hudbu charakterizuje nekompromisní zvuk kytar, aranžerská jednoduchost a mohutnost.