Kariéra německého producenta Vrila je zahalena pláštěm tajemství. Elektronický hudebník původem z Hannoveru skrývá od počátku kariéry své soukromí. „Pro posluchače i pro mě
samotného to bylo vždy spíš o hudbě a atmosféře publika na koncertech. Ze začátku o mě nikdo nic moc nevěděl a v tomhle přístupu prostě pokračuji,“ vysvětluje hudebník v jednom z mála poskytnutých rozhovorů pro magazín Groove.
Vril je považován za jednoho z nejlepších live-peformerů na elektronické scéně. Opakovaně se umísťuje v TOP 10 různých žebříčků. Jeho tvorbu charakterizuje žánrová rozmanitost. „Jednou z věcí, které mě motivují, je možnost tvořit novou nahrávku tak, že se nepodobá ničemu z toho, co jsem dělal dřív. Myslím, že je skvělé, že lidé, kteří sledují mou hudbu, jdou tu cestu se mnou,“ dodává Vril ve stejném interview. Jeho atmosférické skladby se pohybují na vlnách elektroniky, dubu a techna s experimentálními a ambientními prvky. Německý hudebník si přesto udržuje nezaměnitelný atmosférický rukopis evokující zhudebněný hvězdný prach. Pro Vrila je zásadní autorská spolupráce. Produktivní vztahy udržuje s techno legendou
Marcelem Dettmannem. Ten mu pomohl se na začátku druhé dekády dostat do širšího povědomí díky uvedení v několika techno kompilacích. Poslední Vrilovo sólo album vyšlo také na Dettmannově labelu Bad Manners.
Zřejmě nejužší kolaboraci však Vril udržuje s respektovaným producentem Rødhådem. Společně vydali dvě opěvované experimentální nahrávky s titulem “Out Of Place Artefacts” (2020, 2022). Vedle toho je Vril součástí improvizačního uskupení Circle Of Live pod patronátem Sebastiana Mullaerta, nebo dua VRILSKI společně s Voiskim.
Hudební produkcí se Vril zabývá už od dospívání. Na elektronické scéně se pak výrazně zapsal v roce 2010 s vydáním desky “Vril 1-4”, která zásadně ovlivnila vývoj celé techno-dubové scény.
Následovaly úspěšné nahrávky „Torus“ (2014), „Portal“ (2015), „Anima Mundi“ (2017), na nichž producent postupně odkrýval různé žánrové fúze. Zatím poslední sólové album „Bad Manners 4“
představuje Vrilovu tvůrčí paletu v plné šíři od ambientních experimentů k tanečnímu disku. Kromě toho mu postupně vycházela řada singlů a kolekcí u vydavatelství jako jsou Dystopian, Giegling, Semantica nebo Bad Manners. Během více než dekády intenzivního koncertování Vril navštívil přes pětačtyřicet zemích.